Fra middelfartbarn til verdensborger

Fra Middelfartbarn til Verdensborger.

I Middelfart Kommune har vi ønsket at udvikle en sammenhængende dannelsesstrategi for de 0-20 årige. Det har vi, fordi vi skal være sammen om at give vores børn og unge en tro på, at de hver og en kan bidrage til en ny og bedre verden. Og det har vi, fordi vi skal være sammen om at sikre sammenhæng og progression i børn og unges læring, trivsel og udvikling fra barndom til ungdom.

Billede af visionen for middefartbarn til verdensborger og de fire værdier

Visionen "Fra Middelfartbarn til Verdensborger" er udtryk for, hvad vi drømmer om, at ethvert barn og enhver ung, der er opvokset i Middelfart Kommune tager med sig i rygsækken, når han eller hun skal videre i voksenlivet. Det handler med andre ord om, hvilke værdier og fortællinger, som vi ønsker, at et Middelfartbarn skal kende og kunne kendes på af andre i verden - såvel lokale, nationalt som globalt.

Visionen skal således bidrage til at tydeliggøre et sæt "Middelfart-kendetegn" ved de børn og unge, der har haft deres barndom, opvækst og skolegang i Middelfart Kommune. Og derved hvilken dannelse og uddannelse, vi gerne vil give kommunens børn og unge.

Hvis du vil læse visionen "Fra Middelfartbarn til Verdensborger" (åbner Middelfart Kommunes hjemmeside)