børn og voksne på række

Aula er den nye kommunikationsplatform og app du skal bruge til at kommunikere med børnehuset. Aula er et nemt redskab, som gør det overskueligt for dig at følge med i dit barns hverdag.  Aula er også et sikkert it-system, som passer godt på dine oplysninger.

Kom i gang med Aula
Du logger på Aula via www.aula.dk eller på mobil eller tablet via app’en, som kan hentes i App Store eller Google Play (søg på ”Aula”):

• Logger du på www.aula.dk, skal du anvende NemID første gang og herefter dit unilogin,
  • Logger du på via Aulas app, skal du logge på med NemID første gang og kan herefter vælge en selvvalgt kode eller ansigtsgenkendelse, hvis din enhed understøtter dette.

Første gang du logger på Aula, vil du blive bedt om at udfylde diverse kontaktinformationer, behov for notifikationer og tage stilling til fuldmagter relateret til jeres barn/børn.

Aula er elektronisk og kan aldrig erstatte mødet og samtalen mellem os mennesker – og slet ikke mellem dig som forældre til et barn i Gelsted børnehus og os som fagpersoner omkring dit barn. Her er vores daglige møde, snakken med hinanden og relationen af afgørende betydning.

På Aula modtager du først og fremmest beskeder, nyheder og fotos fra hverdagen på dit barns gruppe. Her skrives informationer næsten hver dag om nogle af de aktiviteter, pædagogerne har iværksat og tilbudt dit barn at deltage i.

På Aula kan du give oplysninger om dit barns fridage/sygdom og komme-gå-tidspunkter, så dit barns pædagoger kan se, hvis dit barn en dag holder fri o.l. Du kan også skrive, hvis dit barn hentes af en anden end sædvanlig.

Det er på Aula vi adviserer dig, når det er tiden du meddeler os, hvis dit barn skal passes i lukkeperioderne eller når vi har sampasning.

På Aula vil du kunne tilgå fremtidige referater fra Bestyrelsesmøder, ligesom du indimellem vil modtage nyheder fra leder Mogens Nielsen på Aula.

Hvis du er ordblind, er det vigtigt du meddeler os det, så vi kan være opmærksomme på at give dig mundtlig besked, hvis der er nyheder det er vigtigt du forholder dig til.

Det er super vigtigt, de kontaktoplysninger vi har om dig på Aula er opdateret, så vi altid kan få fat i dig, hvis der opstår noget akut med dit barn.